ကာဣနႏွင့္သူ၏ ပူေဇာ္သကၠာကို ပမာဏျပဳေတာ္မမူ။ ထို႕ေၾကာင့္ ကာဣနသည္ အလြန္စိတ္ဆိုး၍ မ်က္ႏွာပ်က္ေလ၏။ (ကမာၻ ၄း၅)
ဘုရားသခင္သည္ မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ အာေဗလပူေဇာ္ေသာယဇ္ကို လက္ခံကာ၊ ကာဣနပူေဇာ္ေသာယဇ္ကို လက္မခံခဲ့သနည္း။ ေဟၿဗဲၾသ၀ါဒစာ ၁၁း၄ တြင္ “အာေဗလသည္ ကာဣနပူေဇာ္ေသာယဇ္ထက္ သာ၍ျမတ္ေသာယဇ္ကို ယံုၾကည္ျခင္း အားျဖင့္ ဘုရားသခင္အား ပူေဇာ္၏။ ထိုသို႕ေသာ ယဇ္ကို ပူေဇာ္၍၊ မိမိေျဖာင့္မတ္သည္ဟု သက္ေသခံေတာ္မူျခင္းကို ရေလ၏။…” ဟု ေဖၚျပပါသည္။ ထိုအခါ အေျဖမွာ ကာဣနသည္ ယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ မပူေဇာ္ေသာေၾကာင့္ ဘုရားသခင္၏ စိတ္ေတာ္ႏွင့္ မေတြ႕ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု နားလည္ႏိုင္သည္။ ကာဣန ယဇ္ပူေဇာ္ပါသည္။ လုပ္ရပ္ေကာင္းပါသည္။ ယံုၾကည္ေသာစိတ္ထားမရွိခဲ့ပါ။ ယံုၾကည္ျခင္း မရွိခဲ့ပါ။
ေဟၿဗဲ ၁၁း၆ တြင္ “ယံုၾကည္ျခင္းမရွိလွ်င္ ဘုရားသခင္၏ စိတ္ေတာ္ႏွင့္မေတြ႕ႏိုင္။ အေၾကာင္းမူကား၊ ဘုရားသခင့္အထံေတာ္ သို႕ ခ်ဥ္းကပ္ေသာသူသည္ ဘုရားသခင္ရွိေတာ္မူသည္ကို၄င္း၊ ကိုယ္ေတာ္ကို ရွာေသာသူအား အက်ဳိးေပးေတာ္မူသည္ကို၄င္း ယံုၾကည္ရမည္။” ဟု ေဖၚျပပါသည္။ ကာဣနတြင္ ထိုသို႕ေသာ ယံုၾကည္ခ်က္ မရွိဟု ဆိုႏိုင္ပါမည္လား။ ကာဣန ဘုရားသခင္ရွိေတာ္မူ ေၾကာင္းကို ယံုၾကည္ခဲ့ပါသလား။ (ကာဣနသည္ ထာ၀ရဘုရားသခင္ႏွင့္ တိုက္ရိုက္စကားေျပာဆိုခဲ့ရသူ ျဖစ္ေၾကာင္းကို မေမ့ေစလိုပါ။) ကိုယ္ေတာ့္ထံမွ အက်ဳိးရမည္ဟု ကာဣနယံုၾကည္ခဲ့ပါသလား။ (သူ႕အေနျဖင့္ အက်ဳိးမရေသာေၾကာင့္ စိတ္ဆိုးမ်က္ႏွာပ်က္ခဲ့သည္။ တနည္းအားျဖင့္ အက်ဳိးတစံုတရာကို ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့သည့္ သက္ေသျဖစ္သည္။) ကိုယ္ေတာ္ရွိသည္ဟုယံုကာ အက်ဳိးရမည္ဟု ယူဆခ်က္ျဖင့္ ကိုယ္ေတာ့္ထံခ်ဥ္းကပ္ေသာ္လည္း ကိုယ္ေတာ္ဘုရား၏ စိတ္ေတာ္ႏွင့္ မေတြ႕ျဖစ္ခဲ့ရပါလား။ ေရာမ ၁၀း၁၇ တြင္ “…ယံုၾကည္ျခင္းသည္ ၾကားနာျခင္းအားျဖင့္ ျဖစ္၏။ ၾကားနာျခင္းသည္လည္း ဘုရားသခင္၏ စကားေတာ္ အားျဖင့္ ျဖစ္၏” ဟု ေဖၚျပသည္။ တနည္းအားျဖင့္ ဘုရားသခင္၏ စကားေတာ္အား ၾကားသိကာ၊ ထိုအတိုင္းမွန္ပါသည္ဟု စိတ္ခ် လက္ခံျခင္းသည္ မွန္ေသာ ယံုၾကည္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ကာဣန ယံုၾကည္ျခင္းတြင္ မည္သည့္အခ်က္ ခ်ဳိ႕ယြင္းေနပါသနည္း။ ကမာၻဦးက်မ္း အခန္းႀကီး ၄ ကိုသာ ဖတ္ရႈလွ်င္ ကာဣန တြင္ ယံုၾကည္ျခင္းမဲ့ေၾကာင္း အလြယ္တကူေတြ႕ရွိရဖို႕ ခက္ပါသည္။ သို႕ေသာ္ ေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။ ကာဣနသည္ အလြန္စိတ္ဆိုးခဲ့သည္ ဆိုေသာအခ်က္မွ ေနၿပီး ဆင္ျခင္ေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။ သမၼာက်မ္းစာတြင္ ေဖၚျပေသာ ဘုရားသခင္မွာ “ေကာင္းကင္ႏွင့္ေျမႀကီးကို ဖန္ဆင္းေသာ အနႏၱတန္ခိုးရွင္၊ သစၥာေတာ္အရွင္၊ တရားေတာ္အရွင္၊ အလံုးစံုတို႕ကို သိေတာ္မူေသာ ဥာဏ္ေတာ္ရွင္၊ အလံုးစံုတို႕ကို ပိုင္ေတာ္မူေသာ သခင္” ျဖစ္ပါသည္။ သူ၏ ပူေဇာ္သကၠာကို ပမာဏျပဳျခင္း မခံရေသာအခါ ကာဣနအေနျဖင့္ စိတ္ဆိုးခဲ့ပါသည္။ သူ႕အေနျဖင့္ ထာ၀ရဘုရားသခင္အား “အလံုးစံုတို႕ကို ပိုင္ေတာ္မူေသာသခင္၊ သိေတာ္မူေသာ ဥာဏ္ေတာ္ရွင္” အျဖစ္ လက္မခံႏိုင္ခဲ့ျခင္း၊ “သစၥာေတာ္အရွင္၊ တရားေတာ္အရွင္” အျဖစ္ လက္မခံႏိုင္ခဲ့ျခင္း မ်ားကို ေတြ႕ရသည္။ အကယ္၍ သူလက္ခံခဲ့ပါက ထာ၀ရဘုရားသခင္ကို စိတ္ဆိုးမည့္အစား သူ၏ ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္ကို ျပန္လည္သံုးသပ္ကာ ကိုယ္ေတာ္ႏွစ္သက္ေသာ ယဇ္ပူေဇာ္ႏိုင္ရန္ ႀကိဳးစားခဲ့မည္ ျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္ သူမွားသည္ဟု သူျမင္ခဲ့ပံုမရပါ။ တနည္းအားျဖင့္ ထာ၀ရဘုရားသခင္ မတရားဟု သူခံယူခဲ့ျခင္းကို ေတြ႕ေနရသည္။ သူသည္ ထာ၀ရဘုရားသခင္ႏွင့္ စကားေျပာဆိုပါေသာ္လည္း၊ ယဇ္ပူေဇာ္ပါေသာ္လည္း သူလက္ခံထားသည့္ ထာ၀ရဘုရားသခင္အေပၚအျမင္မွာ စစ္မွန္ေသာထာ၀ရဘုရားသခင္၏ ျဖစ္တည္မႈႏွင့္ ကြဲလြဲေနပါသည္။ သူက သူပူေဇာ္ေသာယဇ္ကို မည္သို႕ပင္ျဖစ္ေစ ထာ၀ရဘုရားသခင္က လက္ခံသင့္သည္ဟု ယူဆခဲ့သည့္ သေဘာကိုေတြ႕ရသည္။ ဘုရားရွိတယ္၊ ၀တ္ျပဳရမယ္ ဟု သင့္အေနျဖင့္ လက္ခံထားျခင္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ သို႕ေသာ္ ဘုရားရွိတယ္ဟု ခံယူေသာ္လည္း ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္မွ ေဖၚျပသည့္ စစ္မွန္ေသာထာ၀ရဘုရားကို လက္မခံလွ်င္ အက်ဳိးမဲ့မည္ ျဖစ္သည္။ ငါေပးလွဴတယ္၊ ငါ အနစ္နာခံတယ္၊ ငါ ကူညီတယ္၊ ငါဆယ္ဖို႕တစ္ဖို႕ေပးတယ္…ဒါေၾကာင့္ ဘုရားသခင္ငါ့ကို ေကာင္းႀကီးေပးရမယ္ ဟု ခံယူမိလွ်င္ စစ္မွန္ေသာ ထာ၀ရဘုရားကို မထီမဲ့ျမင္ျပဳေစာ္ကားသည့္ သေဘာပင္ျဖစ္မည္။ သမၼာက်မ္းစာအေပၚ အေျချပဳေသာ ခရစ္ယာန္တို႕၏ ယံုၾကည္ျခင္းမွာ ဘုရားသခင္သည္ စစ္မွန္ေသာ ဖန္ဆင္းသည့္အရွင္၊ လူအပါအ၀င္ ရွိရွိသမွ်ကို ပိုင္ေသာသခင္၊ မွားယြင္းျခင္းကင္းမဲ့ေသာ ထာ၀ရသစၥာေတာ္ရွင္၊ တရားစီရင္ေသာ မွ်တသည့္အရွင္ ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ ကိုးကြယ္ျခင္းကို ခံထိုက္ေသာအရွင္ျဖစ္ပါသည္။ သူက ေကာင္းႀကီးေပး/မေပး၊ ကယ္တင္ျခင္း ေပး/မေပး ဆိုသည္မွာ သူ၏ အႀကံအစည္ေတာ္သာျဖစ္သည္။ (ထာ၀ရဘုရားသခင္က ေကာင္းႀကီးေပးပါသည္၊ ကယ္တင္ျခင္းေပးပါသည္။ သို႕ေသာ္ ထိုအရာမ်ားေၾကာင့္ ကိုးကြယ္ျခင္းကို ခံထိုက္ျခင္းမဟုတ္ပါ။) ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္မွ ေဖၚျပသည့္အတိုင္း ထာ၀ရဘုရားသခင္ရွိေတာ္မူသည္ဟုယံုၾကည္ကာ၊ ကိုယ္ေတာ္ကိုရွာလွ်င္ အက်ဳိးရမည္ (မိမိထင္သည့္ ေကာင္းက်ဳိးပံုစံမ်ဳိး ျဖစ္ခ်င္မွျဖစ္မည္၊ ထာ၀ရဥာဏ္ေတာ္အရ စစ္မွန္ေသာအက်ဳိးျဖစ္သည္) ဟု ယံုၾကည္ကာ ထာ၀ရဘုရားသခင္ထံ ခ်ဥ္းကပ္အသက္ရွင္ႏိုင္ၾကပါေစ။ အာမင္။
ေဟၿဗဲ ၁၁း၆ တြင္ “ယံုၾကည္ျခင္းမရွိလွ်င္ ဘုရားသခင္၏ စိတ္ေတာ္ႏွင့္မေတြ႕ႏိုင္။ အေၾကာင္းမူကား၊ ဘုရားသခင့္အထံေတာ္ သို႕ ခ်ဥ္းကပ္ေသာသူသည္ ဘုရားသခင္ရွိေတာ္မူသည္ကို၄င္း၊ ကိုယ္ေတာ္ကို ရွာေသာသူအား အက်ဳိးေပးေတာ္မူသည္ကို၄င္း ယံုၾကည္ရမည္။” ဟု ေဖၚျပပါသည္။ ကာဣနတြင္ ထိုသို႕ေသာ ယံုၾကည္ခ်က္ မရွိဟု ဆိုႏိုင္ပါမည္လား။ ကာဣန ဘုရားသခင္ရွိေတာ္မူ ေၾကာင္းကို ယံုၾကည္ခဲ့ပါသလား။ (ကာဣနသည္ ထာ၀ရဘုရားသခင္ႏွင့္ တိုက္ရိုက္စကားေျပာဆိုခဲ့ရသူ ျဖစ္ေၾကာင္းကို မေမ့ေစလိုပါ။) ကိုယ္ေတာ့္ထံမွ အက်ဳိးရမည္ဟု ကာဣနယံုၾကည္ခဲ့ပါသလား။ (သူ႕အေနျဖင့္ အက်ဳိးမရေသာေၾကာင့္ စိတ္ဆိုးမ်က္ႏွာပ်က္ခဲ့သည္။ တနည္းအားျဖင့္ အက်ဳိးတစံုတရာကို ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့သည့္ သက္ေသျဖစ္သည္။) ကိုယ္ေတာ္ရွိသည္ဟုယံုကာ အက်ဳိးရမည္ဟု ယူဆခ်က္ျဖင့္ ကိုယ္ေတာ့္ထံခ်ဥ္းကပ္ေသာ္လည္း ကိုယ္ေတာ္ဘုရား၏ စိတ္ေတာ္ႏွင့္ မေတြ႕ျဖစ္ခဲ့ရပါလား။ ေရာမ ၁၀း၁၇ တြင္ “…ယံုၾကည္ျခင္းသည္ ၾကားနာျခင္းအားျဖင့္ ျဖစ္၏။ ၾကားနာျခင္းသည္လည္း ဘုရားသခင္၏ စကားေတာ္ အားျဖင့္ ျဖစ္၏” ဟု ေဖၚျပသည္။ တနည္းအားျဖင့္ ဘုရားသခင္၏ စကားေတာ္အား ၾကားသိကာ၊ ထိုအတိုင္းမွန္ပါသည္ဟု စိတ္ခ် လက္ခံျခင္းသည္ မွန္ေသာ ယံုၾကည္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ကာဣန ယံုၾကည္ျခင္းတြင္ မည္သည့္အခ်က္ ခ်ဳိ႕ယြင္းေနပါသနည္း။ ကမာၻဦးက်မ္း အခန္းႀကီး ၄ ကိုသာ ဖတ္ရႈလွ်င္ ကာဣန တြင္ ယံုၾကည္ျခင္းမဲ့ေၾကာင္း အလြယ္တကူေတြ႕ရွိရဖို႕ ခက္ပါသည္။ သို႕ေသာ္ ေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။ ကာဣနသည္ အလြန္စိတ္ဆိုးခဲ့သည္ ဆိုေသာအခ်က္မွ ေနၿပီး ဆင္ျခင္ေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။ သမၼာက်မ္းစာတြင္ ေဖၚျပေသာ ဘုရားသခင္မွာ “ေကာင္းကင္ႏွင့္ေျမႀကီးကို ဖန္ဆင္းေသာ အနႏၱတန္ခိုးရွင္၊ သစၥာေတာ္အရွင္၊ တရားေတာ္အရွင္၊ အလံုးစံုတို႕ကို သိေတာ္မူေသာ ဥာဏ္ေတာ္ရွင္၊ အလံုးစံုတို႕ကို ပိုင္ေတာ္မူေသာ သခင္” ျဖစ္ပါသည္။ သူ၏ ပူေဇာ္သကၠာကို ပမာဏျပဳျခင္း မခံရေသာအခါ ကာဣနအေနျဖင့္ စိတ္ဆိုးခဲ့ပါသည္။ သူ႕အေနျဖင့္ ထာ၀ရဘုရားသခင္အား “အလံုးစံုတို႕ကို ပိုင္ေတာ္မူေသာသခင္၊ သိေတာ္မူေသာ ဥာဏ္ေတာ္ရွင္” အျဖစ္ လက္မခံႏိုင္ခဲ့ျခင္း၊ “သစၥာေတာ္အရွင္၊ တရားေတာ္အရွင္” အျဖစ္ လက္မခံႏိုင္ခဲ့ျခင္း မ်ားကို ေတြ႕ရသည္။ အကယ္၍ သူလက္ခံခဲ့ပါက ထာ၀ရဘုရားသခင္ကို စိတ္ဆိုးမည့္အစား သူ၏ ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္ကို ျပန္လည္သံုးသပ္ကာ ကိုယ္ေတာ္ႏွစ္သက္ေသာ ယဇ္ပူေဇာ္ႏိုင္ရန္ ႀကိဳးစားခဲ့မည္ ျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္ သူမွားသည္ဟု သူျမင္ခဲ့ပံုမရပါ။ တနည္းအားျဖင့္ ထာ၀ရဘုရားသခင္ မတရားဟု သူခံယူခဲ့ျခင္းကို ေတြ႕ေနရသည္။ သူသည္ ထာ၀ရဘုရားသခင္ႏွင့္ စကားေျပာဆိုပါေသာ္လည္း၊ ယဇ္ပူေဇာ္ပါေသာ္လည္း သူလက္ခံထားသည့္ ထာ၀ရဘုရားသခင္အေပၚအျမင္မွာ စစ္မွန္ေသာထာ၀ရဘုရားသခင္၏ ျဖစ္တည္မႈႏွင့္ ကြဲလြဲေနပါသည္။ သူက သူပူေဇာ္ေသာယဇ္ကို မည္သို႕ပင္ျဖစ္ေစ ထာ၀ရဘုရားသခင္က လက္ခံသင့္သည္ဟု ယူဆခဲ့သည့္ သေဘာကိုေတြ႕ရသည္။ ဘုရားရွိတယ္၊ ၀တ္ျပဳရမယ္ ဟု သင့္အေနျဖင့္ လက္ခံထားျခင္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ သို႕ေသာ္ ဘုရားရွိတယ္ဟု ခံယူေသာ္လည္း ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္မွ ေဖၚျပသည့္ စစ္မွန္ေသာထာ၀ရဘုရားကို လက္မခံလွ်င္ အက်ဳိးမဲ့မည္ ျဖစ္သည္။ ငါေပးလွဴတယ္၊ ငါ အနစ္နာခံတယ္၊ ငါ ကူညီတယ္၊ ငါဆယ္ဖို႕တစ္ဖို႕ေပးတယ္…ဒါေၾကာင့္ ဘုရားသခင္ငါ့ကို ေကာင္းႀကီးေပးရမယ္ ဟု ခံယူမိလွ်င္ စစ္မွန္ေသာ ထာ၀ရဘုရားကို မထီမဲ့ျမင္ျပဳေစာ္ကားသည့္ သေဘာပင္ျဖစ္မည္။ သမၼာက်မ္းစာအေပၚ အေျချပဳေသာ ခရစ္ယာန္တို႕၏ ယံုၾကည္ျခင္းမွာ ဘုရားသခင္သည္ စစ္မွန္ေသာ ဖန္ဆင္းသည့္အရွင္၊ လူအပါအ၀င္ ရွိရွိသမွ်ကို ပိုင္ေသာသခင္၊ မွားယြင္းျခင္းကင္းမဲ့ေသာ ထာ၀ရသစၥာေတာ္ရွင္၊ တရားစီရင္ေသာ မွ်တသည့္အရွင္ ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ ကိုးကြယ္ျခင္းကို ခံထိုက္ေသာအရွင္ျဖစ္ပါသည္။ သူက ေကာင္းႀကီးေပး/မေပး၊ ကယ္တင္ျခင္း ေပး/မေပး ဆိုသည္မွာ သူ၏ အႀကံအစည္ေတာ္သာျဖစ္သည္။ (ထာ၀ရဘုရားသခင္က ေကာင္းႀကီးေပးပါသည္၊ ကယ္တင္ျခင္းေပးပါသည္။ သို႕ေသာ္ ထိုအရာမ်ားေၾကာင့္ ကိုးကြယ္ျခင္းကို ခံထိုက္ျခင္းမဟုတ္ပါ။) ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္မွ ေဖၚျပသည့္အတိုင္း ထာ၀ရဘုရားသခင္ရွိေတာ္မူသည္ဟုယံုၾကည္ကာ၊ ကိုယ္ေတာ္ကိုရွာလွ်င္ အက်ဳိးရမည္ (မိမိထင္သည့္ ေကာင္းက်ဳိးပံုစံမ်ဳိး ျဖစ္ခ်င္မွျဖစ္မည္၊ ထာ၀ရဥာဏ္ေတာ္အရ စစ္မွန္ေသာအက်ဳိးျဖစ္သည္) ဟု ယံုၾကည္ကာ ထာ၀ရဘုရားသခင္ထံ ခ်ဥ္းကပ္အသက္ရွင္ႏိုင္ၾကပါေစ။ အာမင္။
No comments :
Post a Comment