Thursday, December 15, 2011

“ဧ၀ံေဂလိတရားကို ယံုၾကည္ၾကေလာ့”

ရွင္မာကုခရစ္၀င္က်မ္း ၁း၁၄-၁၅ . . . ေယရႈသည္ ဂါလိလဲျပည္သို႕ ၾကြေတာ္မူလွ်င္၊- အခ်ိန္ျပည့္စံုၿပီ၊ ဘုရားသခင္၏ႏိုင္ငံေတာ္သည္ တည္လုနီးၿပီ၊ ေနာင္တရၾကေလာ့။ ဧ၀ံေဂလိတရားကို ယံုၾကည္ၾကေလာ့ ဟူေသာ ဘုရားသခင္၏ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ယွဥ္ေသာ ဧ၀ံေဂလိတရားကို ေဟာေတာ္မူ၏။ “ဧ၀ံေဂလိတရားကို ယံုၾကည္ၾကေလာ့. . .” အခ်ိန္မွာ ဗတၱိဇံဆရာေယာဟန္ ေထာင္ထဲသို႕ေရာက္ၿပီး၊ သခင္ေယရႈ အမႈေတာ္ေဆာင္လုပ္ငန္း စသည့္ အခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ေနရာမွာ ဂါလိလဲျပည္တြင္ ျဖစ္သည္။ သခင္ေယရႈသည္ အမႈေတာ္ေဆာင္ လုပ္ငန္းစသည္ႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ
ဧ၀ံေဂလိတရားကို ေဟာကာ၊ ေနာင္တရဖို႕ရန္ႏွင့္ ဧ၀ံေဂလိတရားအား ယံုၾကည္ဖို႕ရန္ တိုက္တြန္းႏႈိးေဆာ္ခဲ့သည္။ အထူးဆင္ျခင္ေစလိုသည့္အရာမွာ ဧ၀ံေဂလိတရားဆိုသည္မွာ မည္သည့္တရားနည္း။ သခင္ေယရႈက သူ၏တရားနာ ပရိတ္သက္မ်ားအား ယံုၾကည္ေစခ်င္သည့္ ဧ၀ံေဂလိတရားသည္ မည္သို႕ေသာတရားနည္း။ ျမန္မာလူမ်ဳိးတစ္ေယာက္အေနျဖင့္ “ဧ၀ံေဂလိ” ဆိုသည့္ စကားသည္ပင္ အစိမ္းသက္သက္ျဖစ္သည္။ မထူးဆန္းပါ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ “ဧ၀ံေဂလိ” ဆိုသည္မွာ အသံဖလွယ္ထားေသာ ဂရိစကားျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္သည္။ ဂရိလို “ယူ၀မ္ဂ်လီယြန္”ဟု အသံထြက္သည့္ စကားလံုးအား ျမန္မာလို “ဧ၀ံေဂလိ” ဟု အသံဖလွယ္ယူထားျခင္းျဖစ္သည္။ အဂၤလိပ္လို Gospel (good+spell= ေကာင္းေသာစကား/အသံ) ျဖစ္သည္။ “ဧ၀ံေဂလိ”ဆိုသည့္ စကားကို ျမန္မာလို တိုက္ရိုက္ဘာသာျပန္ရလွ်င္ “သတင္းေကာင္း” ဟူၿပီး ျဖစ္မည္။ ထိုအခါ ေမးစရာျဖစ္လာသည္မွာ သခင္ေယရႈက တရားနာပရိတ္သက္အား မည္သည့္ “သတင္းေကာင္း” ကို ယံုၾကည္ေစခ်င္သနည္း။ ခရစ္ယာန္အသိုင္းအ၀ိုင္း၊ က်မ္းစာသိသူအသိုင္းအ၀ိုင္းတြင္ “ဧ၀ံေဂလိတရားဆိုသည္မွာ မည္သို႕ေသာတရားနည္း” ဟု ေမးလွ်င္ “သခင္ေယရႈခရစ္ေတာ္ လူ႕ဇာတိခံယူကာ၊ ေျဖာင့္မက္စြာအသက္ရွင္ၿပီး၊ အျပစ္သားမ်ားကိုယ္စား အျပစ္ေျကြး ေပးဆပ္ရန္ လက္၀ါးကားတိုင္၌ အေသခံခဲ့သည္။ သံုးရက္ေျမာက္ေန႕တြင္ ေသျခင္းမာန္ကို ေအာင္ျမင္ကာ ျပန္လည္အသက္ရွင္ထေျမာက္ခဲ့သည္။ ထိုသို႕ သခင္ေယရႈက ကၽြန္ေတာ္/မ အတြက္ ေမြးဖြားျခင္းခံ၊ ေနထိုင္ ရွင္သန္ခဲ့ၿပီး၊ ကားတိုင္၌ ကိုယ္စားအေသခံ၍၊ သံုးရက္ေျမာက္ေသာေန႕တြင္ ရွင္ျပန္ထေျမာက္ခဲ့ျခင္းကို ယံုၾကည္လက္ခံလွ်င္ ထာ၀ရအသက္ရမည္။” ထိုသတင္းသည္ “သတင္းေကာင္း” ျဖစ္သည္။ “ဧ၀ံေဂလိ”ျဖစ္သည္ဟု ေျဖၾကမည္ျဖစ္သည္။ တစ္ခ်ဳိ႕က အလြယ္တကူ “သခင္ေယရႈခရစ္ေတာ္သည္ အျပစ္မွ ကယ္တင္ေသာအရွင္ ျဖစ္သည္” ဆိုသည့္ သတင္းသည္ “ဧ၀ံေဂလိတရား” ျဖစ္သည္ ဟု ဆိုမည္။ ထိုအေျဖ မွန္ပါသည္။ သို႕ေသာ္ မစံုလင္ပါဟု ေျပာခ်င္သည္။ စဥ္းစားၾကည့္ရန္မွာ သခင္ေယရႈက “ဧ၀ံေဂလိတရားကို ယံုၾကည္ၾကေလာ့” ဟု ေဟာေျပာသည့္အခ်ိန္၌ လက္၀ါးကားတိုင္ထက္တြင္ အေသမခံရေသးပါ။ သံုးရက္ေျမာက္ေန႕တြင္လည္း ရွင္ျပန္ထေျမာက္ျခင္း မရွိေသးပါ။ တနည္းအားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္/မ တို႕အျပစ္ကိုယ္စား အေသမခံရေသးပါ။ ကၽြန္ေတာ္/မ တို႕ ေျဖာင့္မတ္ေစဖို႕ရန္ ရွင္ျပန္ထေျမာက္မႈမရွိေသးပါ။ ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္မွ စ ကာ သခင္ေယရႈသည္ သူ၏ တရားနာပရိတ္သက္အား “ဧ၀ံေဂလိတရားကို ယံုၾကည္ ၾကေလာ့” ဟု မိန္႕မွာခဲ့ပါသည္။ ရွင္းလင္းစြာ နားလည္ႏိုင္သည့္ တစ္ခုမွာ သူ၏အေသခံျခင္း၊ ရွင္ျပန္ထေျမာက္ျခင္းအား ယံုၾကည္ခိုင္းျခင္း မဟုတ္ေၾကာင္း ျဖစ္သည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ထိုအခ်ိန္က သူသည္ လက္၀ါးကားတိုင္ထက္သို႕ မတက္ရေသးပါ။ ထိုသို႕ဆိုေသာအခါ အခ်ိဳ႕ေသာ က်မ္းတတ္ပုဂၢိဳလ္မ်ားက “သခင္ေယရႈ ထိုသို႕မေျပာခဲ့ပါ” ဟု ဆင္ေျခကန္ၾကသည္။ ရွင္မာကုက သူေျပာခ်င္ေသာ စကားကို သခင္ေယရႈ ေျပာသလိုလို လုပ္ေရးထားျခင္းသာ ျဖစ္သည္ဟု ေ၀ဖန္ၾကသည္။ ေလကန္ၾကသည္။ သူတို႕ေျပာသကဲ့သို႕သာ လိုက္ယံုရလွ်င္ က်မ္းစာအုပ္သည္ လႊတ္ပစ္ရမည့္ အေနအထား ေရာက္သြားႏိုင္သည္။ သမၼာက်မ္းစာသည္ အလိမ္အညာမွတ္တမ္းတင္မႈကင္းမဲ့သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္အေနျဖင့္ လံုလံုးယံုၾကည္စိတ္ခ်မႈရွိပါသည္။ ထိုသို႕ယံုၾကည္ျခင္းေၾကာင့္ ထာ၀ရအသက္ႏွင့္စပ္လွ်င္း၍လည္း စိတ္ခ်ႏိုင္ျခင္းျဖစ္သည္။ ေျပာလိုသည္မွာ သခင္ေယရႈ အမွန္တကယ္ပင္ သူ၏တရားနာ ပရိတ္သက္အား “ဧ၀ံေဂလိတရား ကို ယံုၾကည္ၾကေလာ့” ဟု တိုက္တြန္းႏႈိးေဆာ္ခဲ့သည္။ ထိုအခါ ဆက္လက္ ဆင္ျခင္ရမည္မွာ “အေသခံျခင္း၊ ရွင္ျပန္ထေျမာက္ျခင္းအေၾကာင္း မဟုတ္လွ်င္ ဧ၀ံေဂလိတရား ဆိုသည္မွာ (သတင္းေကာင္း ဆိုသည္မွာ) မည္သည့္တရားနည္း (မည္သည့္သတင္းနည္း)။ သခင္ေယရႈ ထိုသို႕ေဟာေျပာခဲ့သည့္ အခ်ိန္က လူမ်ား မည္သို႕နားလည္ခဲ့သနည္း။ သခင္ေယရႈ၏ တရားနာ ပရိတ္သက္ မည္သို႕နားလည္ခဲ့သနည္း။ သခင္ေယရႈ၏ တရားနာပရိတ္သက္မ်ားမွာ ယုဒလူမ်ဳိးမ်ား (ဂ်ဴးလူမ်ိဳးမ်ား) ျဖစ္ၾကသည္။ သူတို႕ သတင္းေကာင္း (သို႕) ဧ၀ံေဂလိတရား ဆိုသည္ကို မည္သို႕နားလည္ခဲ့ၾကသနည္း။ ေဟရွာယ ၅၂း၇ — ၿငိမ္သက္ျခင္း၏ ၀မ္းေျမာက္စရာသတင္းကို ၾကားေျပာေသာသူ ကယ္တင္ျခင္းေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာ၏ ၀မ္းေျမာက္စရာသတင္းကို ၾကားေျပာေသာသူ သင္၏ဘုရားသခင္ စိုးစံေတာ္မူ၏ ဟု ဇိအုန္ၿမိဳ႕အား ေျပာေသာသူ၏ ေျခတို႕သည္ ေတာင္ေပၚမွာ အလြန္ တင့္တယ္လွစြတကား။ ပေရာဖက္ ေဟရွာယသည္ ယုဒလူမ်ဳိးမ်ား (ဘုရားသခင္၏လူမ်ဳိးေတာ္) အတြက္ ပေရာဖက္ျပဳခ်က္ထားရွိခဲ့သည္။ ဘုရားသခင္ေရြးေကာက္ေတာ္မူေသာ လူမ်ဳိးေတာ္သည္ ကၽြန္ဘ၀ေရာက္မည္။ သို႕ေသာ္လည္း တစ္ေန႕တြင္ သတင္းေကာင္း (ၿငိမ္သက္ျခင္း သတင္း၊ ၀မ္းေျမာက္စရာသတင္း၊ ကယ္တင္ျခင္းေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာသတင္း) သယ္ေဆာင္သူ ေရာက္လာမည္။ ထိုသူက သတင္းကိုၾကားေျပာမည္။ ထိုသတင္းမွာ “ဘုရားသခင္ စိုးစံေတာ္မူ၏” ဟု ျဖစ္သည္။ သခင္ေယရႈ ေဟာေျပာသည့္ အခ်ိန္တြင္ ယုဒလူမ်ဳိးတို႕သည္ ေရာမလူမ်ဳိးမ်ား၏ လက္ေအာက္ခံျဖစ္ေနသည္။ သူတို႕ကို စိုးစံလ်က္ရွိေသာ ဘုရင္မွာ ေရာမကဲသာဘုရင္မ်ား ျဖစ္သည္။ မိမိအားေရြးေကာက္ေသာဘုရား၊ မိမိအား သားအျဖစ္ အေမြစားအေမြခံ သိမ္းယူထားေသာ ဖခင္ျဖစ္သူသည္ စိုးစံအုပ္ခ်ဳပ္ေတာ္မူေသာ ဘုရင္ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းစကားသည္ ယုဒ လူမ်ဳိးမ်ားအတြက္ ၀မ္းသာစရာသတင္းေကာင္း ျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္ တပါးအမ်ဳိးသား (ေရာမလူမ်ဳိး၊ ကခ်င္၊ ကယား၊ ကရင္၊ ခ်င္း . . .) အားလံုးအတြက္ေတာ့ ၀မ္းသာစရာ သိပ္မဟုတ္ပါ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဘုရားသခင္သည္ အျပစ္သားကို စီရင္မည့္ တရားသူႀကီးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္သည္။ သားျဖစ္သူမ်ားအတြက္ ဖခင္ျဖစ္သူ၏ စိုးစံအုပ္ခ်ဳပ္မႈမွာ ၀မ္းသာစရာေကာင္းေသာ္လည္း အျခားသူမ်ားအတြက္ စိုးရိမ္စရာ သတင္းဆိုးျဖစ္သည္။ (ထိုအရာကို ေနာက္မွ ဆက္လက္ဆင္ျခင္ပါမည္။) လက္တေလာ သခင္ေယရႈ ယံုၾကည္ေစခ်င္သည့္ ဧ၀ံေဂလိတရားမွာ “ဘုရားသခင္ စိုးစံေတာ္မူသည္” ဆိုသည့္ သတင္းစကားျဖစ္သည္။ သခင္ေယရႈသည္ သူ၏ အမႈေတာ္လုပ္ငန္းစသည္ႏွင့္ “ဘုရားသခင္သာလွ်င္ ဘုရင္ျဖစ္ေတာ္ မူေၾကာင္း၊ ဘုရားသခင္သာလွ်င္ အုပ္ခ်ဳပ္မင္းလုပ္လ်က္” ရွိေၾကာင္းကို ယံုၾကည္ၾကဖို႕တိုက္တြန္းခဲ့သည္။ ယေန႕ ဘုရားသခင္ေရြးခ်ယ္ေတာ္မူေသာ လူမ်ဳိး၊ စစ္မွန္ေသာ အေမြခံ လူမ်ဳိးစုမွာ သခင္ေယရႈခရစ္ေတာ္အား မိမိ၏ ကယ္တင္ပိုင္ရွင္သခင္ဘုရား အျဖစ္ ယံုၾကည္ေသာသူမ်ား ျဖစ္သည္။ လူမ်ဳိးေတာ္ျဖစ္ေသာ သခင္ေယရႈခရစ္၌ ရွိေသာ သူမ်ားအား ေမးလိုသည္မွာ သင္ အမွန္တကယ္ပင္ “ဘုရားသခင္စိုးစံေတာ္မူသည္” ဆိုျခင္း ကို ယံုၾကည္ပါသလား။ တနည္းအားျဖင့္ ဘုရားသခင္သည္ သင့္အသက္တာ၏ ဘုရင္ျဖစ္သည္ကို သင္ယံုၾကည္ပါသလား။ သခင္ေယရႈက သင့္အား ထိုသို႕ယံုၾကည္ေစခ်င္သည္။ ခရစ္ယာန္ဟု မိမိကို မိမိေခၚေသာသူမ်ားတို႕သည္ “ထိုသို႕ ယံုၾကည္ပါသည္” ဟု ပါးစပ္ျဖင့္ အလြယ္တကူ ၀န္ခံမည္ ျဖစ္သည္။ သင့္ အသက္တာ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ား ျဖင့္ ၀န္ခံပါၿပီလား။ သင္သည္ ပါးစပ္မွ ဘုရားသခင္သည္ မိမိ၏ေခါင္းေဆာင္၊ မိမိ၏ဘုရင္ျဖစ္သည္ဟု ဆိုကာ မည္သူ၏ (သို႕မဟုတ္) မည္သည့္အရာ၏ ဦးေဆာင္မႈေနာက္လိုက္ေနပါသနည္း။ သင္သည္ အမွန္တကယ္ပင္ ဘုရားသခင္၏ လမ္းျပဦးေဆာင္မႈအတိုင္း ေလွ်ာက္လွမ္းေနပါသလား။ ` လူ ဆိုသည့္ သတၱ၀ါမွာ အေသြးအသားဆာေလာင္မႈေနာက္သို႕သာ လိုက္တတ္ၾကသည္။ သင့္ အသက္တာ၏ ဘုရင္မွာ သင့္အေသြးအသားဆာေလာင္မႈျဖစ္ပါသလား။ သင့္ အလိုဆႏၵသည္ သင့္ ကို ဦးေဆာင္ပါသလား။ ဘုရားသခင္စိုးစံေတာ္မူသည္ ဟု ယံုၾကည္လွ်င္ (သို႕မဟုတ္) ဧ၀ံေဂလိတရားေတာ္ ကို စိတ္ေရာကိုယ္ပါ ယံုၾကည္လွ်င္ သင္သည္ ဘုရားသခင္ လမ္းညႊန္ေတာ္မူသည့္အတိုင္း သြားလာေနထိုင္မည္ျဖစ္သည္။ သင္ ယံုၾကည္ပါ သလား။ စိတ္ေရာ ကိုယ္ပါ ယံုၾကည္ပါသလား။ သခင္ေယရႈက သင့္အား စိတ္ႏွလံုးအျကြင္းမဲ့၊ အစြမ္းရွိသမွ်ျဖင့္ ထိုသို႕ယံုၾကည္ေစခ်င္ပါသည္။ ယေန႕ ခရစ္ယာန္မ်ား၏အသက္တာတြင္ ပါးစပ္ဖ်ားယံုၾကည္မႈ ေဖာင္းပြေနပါသည္။ ဧမာေႏြလ (ငါတို႕ႏွင့္အတူ ရွိေတာ္မူေသာဘုရား) ကို ယံုၾကည္ပါသည္ ဆိုကာ၊ လူမျမင္လွ်င္ ဘာမဆိုလုပ္ရဲၾကသည္။ သင္ႏွင့္အတူ ယခုပင္ ဘုရားသခင္ ရွိေတာ္မူေၾကာင္း အမွန္တကယ္ယံုၾကည္ပါသလား။ ထိုေမးခြန္းအား မိမိကိုယ္ကို ေမးၾကည့္ေစခ်င္သည္။ “ငါႏွင့္အတူ ဘုရားသခင္ရွိသည္ကို ငါယံုၾကည္ပါသလား”။ မည္သူ႕ကိုမွ် အေျဖေပးစရာမလိုပါ။ မိမိကိုယ္ကို အေျဖေပးၾကည့္ပါ။ မိတ္ေဆြအား ဆင္ျခင္ေစလိုသည္မွာ… “ငါ့အသက္တာ၏ဦးေဆာင္သူ၊ အုပ္ခ်ဳပ္သူ၊ ရွင္ဘုရင္သည္ ဘုရားသခင္ျဖစ္သည္ဟု ငါ ယံုၾကည္ပါသလား” (တနည္းအားျဖင့္ ငါသည္ ဧ၀ံေဂလိတရားကို စစ္မွန္စြာ ယံုၾကည္သူလား) “ငါႏွင့္အတူ ဘုရားသခင္ရွိေတာ္မူသည္ဟု ငါယံုၾကည္ပါသလား” . . . မိမိကိုယ္မိမိ အေျဖေပးၾကည့္ပါ။ ဘုရားသခင္ သည္ သင္ႏွင့္အတူရွိေသာေၾကာင့္ ထိုအေျဖကို ၾကားပါသည္။ ငါ့ကို ခြန္အားႏွင့္ျပည့္စံုေစေတာ္မူေသာ ခရစ္ေတာ္အားျဖင့္ ခပ္သိမ္းေသာအရာကို ငါတတ္စြမ္းႏိုင္၏။ အာမင္

No comments :

Post a Comment